Yhteystiedot & UKK

Taksin tilaaminen 24/7

1. Puhelimitse 0200 10041 or from abroad +358 600 14121. 

2. Lataa sovellus Taxidata App

Lounais-Suomen Taxidata Oy
Rieskalähteentie 85
20300 Turku

Y-tunnus 0908804-5

Myyntipalvelu
myynti@taxidata.fi

p. 02 260 2600 Toimisto
Avoinna 8-16
toimisto@taxidata.fi
p. 02 233 5060 (ei taksitilauksia) Myynti ja markkinointi
Harri Lehtinen
harri.lehtinen@taxidata.fi
p. 02 260 2600 Taksitarkastaja
Reklamaatiot taksimatkan aikaisista tapahtumista
Palautelomake | tarkastaja@taxidata.fi | 020 702 0050 (ei taksitilauksia) Palautteet
Palautteesi on meille erittäin tärkeä laadun kehittämiseksi. Saitko hyvää tai huonoa palvelua välityskeskuksestamme tai kuljettajalta? Sujuiko matkasi odotusten mukaisesti? Kerro meille kuinka onnistuimme jättämällä meille palautetta: Palautelomake

USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ:

Miten tilaan taksin?

Taksin voit tilata soittamalla numeroon 0200 10041 tai lataa puhelimeesi  Taxidata-sovellus.

Mitä asioita tai erityistoiveita kannattaa kertoa tilattaessa?

Tilausta tehdessä on hyvä mainita paikkakunta ja tarkka osoite (kerrostalossa rappu, rivitalossa talon kirjain ja asunnon numero, samoin luhtitalossa). Jos mahdollista niin kerro myös puhelinnumero, johon kuljettaja voi tarvittaessa soittaa. Pyydämme huomioimaan, että mitä tarkemmin nouto-osoite kerrotaan, sitä nopeammin ja varmemmin asiakas saa taksin. Esimerkiksi Salossa, Naantalissa ja Turussa on samannimisiä osoitteita. Mainitse myös kuljetukseen tuleva henkilömäärä sekä mahdolliset mukana olevat eläimet tai isot matkatavarat.

Koska kannattaa tilata taksi ennakkoon?

Taksin voi tilata ennakkoon, mikäli lähtöaikaan on vähintään puoli tuntia. Suosittelemme tilaamaan taksin ennakkoon, jos lähtöaika on aikaisin aamulla tai jos olet lähdössä tärkeälle matkalle tai jatkoyhteyteen, joka kulkee aikataulun mukaan eikä odota.

Mitä teen, jos taksi ei tulekaan tilattuun osoitteeseen?

Kannattaa ottaa heti yhteyttä taksikeskukseen, mikäli taksin tulo on viivästynyt.

Mitkä maksuvälineet käyvät taksikyydin maksamisessa?

Taksissa voi maksaa kaikilla yleisimmillä maksuvälineillä.

Tarvitaanko pienille lapsille taksissa turvaistuimet?

Uusi tieliikennelaki muutti lasten kuljettamista takseissa. Alle 3-vuotiaan lapsen on nyt käytettävä turvalaitetta taksissakin. Yli 3-vuotiasta mutta alle 135 cm pitkää lasta saa taksissa kuljettaa turvavyötä käyttäen muualla kuin etuistuimella.

Taksit ottavat kyytiin myös asiakkaiden omia turvaistuimia. Mikäli oma istuin otetaan mukaan, on siitä hyvä mainita jo tilausta tehdessä. Myös Taxidatalta voi tilata lasten turvaistuimen. TURVAISTUINTILAUKSET ON TEHTÄVÄ AINA PUHELIMITSE.

Pystyykö taksissa kuljettamaan polkupyörää?

Osa takseista kuljettaa polkupyöriä. Mainitse tilauksen yhteydessä polkupyörän kuljetustarpeesta.

Pitääkö suurista matkatavaroista kertoa tilattaessa?

Isoista ja määrältään suurista matkatavaroista on hyvä kertoa tilauksen yhteydessä. Tilausvälittäjä arvioi tämän perusteella kuljetukseen sopivan auton.

Uskallanko lähettää alaikäisen lapseni yksin taksilla?

Välityksemme kautta kulkee päivittäin turvallisesti paljon lapsia kouluihin ja harrastuksiin.

Voinko vanhempana tilata taksin hakemaan teini-ikäisen poikani kaupungilta?

Kyllä voi. On hyvä huomata kuitenkin, että tilaajalla on näissä tilauksissa korvausvastuu, mikäli asiakasta ei tavoiteta.

Mistä voin kysyä taksiin unohtuneita tavaroita?

Taksiin jääneet arvotavarat (matkatavara, puhelin, kukkaro ym.) toimitetaan pääsääntöisesti poliisin löytötavaratoimistoon, Lounais-Suomen poliisilaitos, Eerikinkatu 40-42 A. Toimisto on avoinna ma-pe 9-12, SOITTOAIKA klo 11-12, puh. 0295 445 179. Löytötavaroita voi tiedustella myös kuljetuksen suorittaneelta taksiyrittäjältä. Taksiyrittäjän yhteystiedot näkyvät kuitissa.

Mitä taksitarkastajat tekevät?

Taksitarkastajat hoitavat taksimatkan aikana tapahtuneet asiakasreklamaatiot. Näitä voi olla esimerkiksi kuljettajan käytökseen, reittivalintaan tai maksutapahtumaan liittyvät reklamaatiot.

yhteystiedot-SSH07742k